Skogsville's Kennel

Alla inlägg under oktober 2008

Av Skogsville - 24 oktober 2008 22:04

Vilken hysterisk dag, det varit ! Men nu har vi köpt oss en bil, en riktig Svensson-Bil, en bil som, om man står på Ikea parkeringen i Kungens Kurva. Så ser man den lysa... Men hur ofta är vi numera på Ikea parkeringen i Kungens Kurva !


Den får vi hålla tillgodo med tills allt vänder. Nej, aldrig mera Mercedes.

Till bilens försvar får väl sägas att jag får köra hästtransport lagligt med den och den har turbo.


Bäbisar

Från vänster till höger, tik, tik, hane och tik !

Av Skogsville - 24 oktober 2008 07:54

Det är så tråkigt att kliva upp på morgonen nu. Här på landet är det så svart ute, det känns som om man kliver upp mitt i natten. Men väckarklockan ringer obönhörligen....


Ninjas valpar blir i helgen tre hela veckor, det går alltför fort. Kanske inte för de som sitter och inväntar sin valp ; - ))


Vi skall till Örebro på Lördag möjligtvis på Måndag lite beroende på.

Vi måste städa ur våran bil innan den åker till Skroten... i våras bytte vi delar för 22000:- samt nya däck för 7000:- men det hjälper ju inte när växellådan gått sönder en gång till. Denna gång lagar vi den ej, den är inte värd det ; - ((


Just nu letar vi bil, med ljus och lykta. Vi är bara så oense...


Av Skogsville - 21 oktober 2008 22:42

Nyaste familjemedlemen...skall "borsta" till henne och fota ordentligt i helgen ; - ))




Av Skogsville - 19 oktober 2008 17:21

December BÄST I RASEN... våran vackra korpsvarta December !

Proffsigt handlad by MOI...nu kan Henrik varva ner, nu tar jag över ; - ))


Lite mörk men ändå...


Av Skogsville - 19 oktober 2008 17:13

Får väl lägga in en bild på Audi, kärlek uppstår och ljuvmusik hörs när den startas och körs !


Vi har de senaste åren kört stora bilar med åkkomfort, men inget ax alls.

Nu sitter man bara och gasar och barnstackarna får hålla i sej ; - ))


På Måndag får vi ringa och höra hur det går för vår bil i Örebro.

Av Skogsville - 19 oktober 2008 17:08

Lena S-L körandes vilse i Sthlm, likaglad för det.

Lena vilse i Sthlm ; - ))


Lenas hane vart bästa hane med Cert, återkommer förhoppningsvis med foto på Taggen. Det kan också ha lite med leendet att göra...


Jättegrattis Lena och Taggen !

Av Skogsville - 19 oktober 2008 14:10

Hemkommen från en härlig weekend i Sthlm, på vägen hemkörde vi fel och fick även se Sthlms stolthet GLOBEN *skratt*...


TACK till familjen Nilsson, denna gång Ann-Sofie och Roffe för god middag och super sköna sängar.

LC Prisutdelning

Prisutdelning Emilio två och ettan lilla Blå med mattar !


Vi diskuterade på middagen vad folk lägger sina pengar på ! Vi lägger våra pengar på lagning av våran MB ML.... vad de lägger sina pengar på ?

De har införskaffat sej världens pråligaste KYLSKÅP, visserligen lever man bara en gång, men ändock... bilder på kylskåpet nedan gör inte kylskåpet rätta. Det var verkligen superflådigt...


Folk som känner oss väl, vet att vi inte bara åker Åland, Sthlm, Ronneby, Malmö, Österbybruk etc. För skojs skull, givetvis är det utställning som gäller.


Vi har varit på Skogåsutställning i vinthundsklubbensregi. Domare Stephen Wheeler, Sverige/Australien.


Ottosson vann Unghundsklassen med CK och vart BIM unghund.

Otto vann championklassen och vart tvåa bästa hane.

Ville vart fjärde bästa hane.

December vart Bäst i Rasen och Skogsville's kennel vart bästa uppfödare grupp.


Det brukar vara Henrik som visar, av flera anledningar. Jag är sååå nervös att jag nästan kissar på mej. Så jag är mäkta stolt över mina hundars utställningsresultat.


Det var någon som sa,

-Ni är ju på en massa utställningar varje år, - Hur kan du fortfarande vara nervös ?

- Inför varje utställning, undrar jag, -Är detta verkligen roligt ? - Att ställa ut sin hund är fantastiskt roligt. Det spelar ingen roll om man vinner eller ej, mina hundar är i mina ögon det mest fantastiska som finns.


Sedan att det finns människor som inte gillar våra hundar.

- Det är deras förlust, inte min ; - ))



Av Skogsville - 17 oktober 2008 14:08

Från Veronika matte till "Stefan" Skogsville's One White Stripe.

Stefan


-Motion, hur mycket motionerar du din Italienare ?

Stefan får en morgonkiss på morgonen, sen en runda på 30-40min , eftermiddag 30min, kvällspromenad där han alltid är lös mestadels av promenaden ca 1tim,

samt en kvällskiss på gräset innan sovdags. Stefan är oftast lös på promenaderna han är jätte duktig på inkallning.


- Mat, vad ger du din Italienare för mat ? Hur mycket ?

Pro Plan Purina Adult Small, Chicken & Rice, ca 3dl per dag. äter sällan upp allt.


- Försäkring, kostnad ?

Agria, ca 190kr/månad, med extra skydd.


- Benbrott ? Svansbrott ?

Svansbrott som valp.


- Rumsrenhet ? Hur lång tid tog det, innan din Italienare blev rumsren ?

Rumsren vid 6mån, fick hem honom när han var 4månader.


- Vad har du din Italienare till ? Agility, Lydnad, LC, Kapp, Utställning ?

Min hund är först och främst en sällskapshund, har provat på lc, kapp och utställning. Ingen karriär i utställning då han har för mkt vitt, dvs vi i ansiktet.


- Hur kom du på att rasen, var din ras ?

Letade som en tok efter en hund som inte fällde mycket, sambon allergisk som barn mot hund, hittade italienare vid första anblicken tyckte jag att hunden var skitful, såg bara utställningsbilder, men sen fick jag se vanliga bilder av denna ljuvliga hund och blev helt såld. Sambon ville ha en liten hund som ser ut som en valp hela tiden :p = italienaren.


- Hur bor du ? Lägenhet, radhus, villa ?

Bor i lägenhet en 2a med närhet till skog och grönområden.


Vad ser Du som fördel med rasen / nackdel ...

Fördelar: Lättsam hund som hänger med på det mesta, en tillgiven hund som bara älskar dig om du älskar tillbaks. En perfekt hund i en perfekt storlek som passar mina och sambons behov. Hänger gärna med på långrundor men ligger gärna i soffan när det regnar och blåser ute. Sådan matte sådan hund, haha. Kräver minimal pälsvård, badar honom emellanåt. En hundras som alltid vill vara nära en.. både på gott och ont ibland.

Nackdelar: Hunden klarar inte kyla så bra, blir lätt kalla, behöver täcke/tröja på vintern, men vem behöver inte det?? ;) Min hund är väldigt mammig och tyr sig mest till mig, rädd för främlingar/nytt folk, bra att han inte vill gå fram, men när vi är hos vänner vågar han knappt gå innaför dörren.

Om jag ska beskriva min hund med ett ord blir det: NASSE i Nalle Puh, vill vara alla tilllags, ogillar regn o rusk, liten o söt, lite rädd för främlingar och mörker.

Skulle inte kunna ha en bättre hund än Stefan, han är den bästa!


Ha det fint//Veronika, Peter & Stefan


Stefan Malmö Mars 2008.

Bilderna tagna av Veronica Daun stolt ägare till Stefan.


Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards