Skogsville's Kennel

Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av Skogsville - 17 oktober 2008 14:08

Från Veronika matte till "Stefan" Skogsville's One White Stripe.

Stefan


-Motion, hur mycket motionerar du din Italienare ?

Stefan får en morgonkiss på morgonen, sen en runda på 30-40min , eftermiddag 30min, kvällspromenad där han alltid är lös mestadels av promenaden ca 1tim,

samt en kvällskiss på gräset innan sovdags. Stefan är oftast lös på promenaderna han är jätte duktig på inkallning.


- Mat, vad ger du din Italienare för mat ? Hur mycket ?

Pro Plan Purina Adult Small, Chicken & Rice, ca 3dl per dag. äter sällan upp allt.


- Försäkring, kostnad ?

Agria, ca 190kr/månad, med extra skydd.


- Benbrott ? Svansbrott ?

Svansbrott som valp.


- Rumsrenhet ? Hur lång tid tog det, innan din Italienare blev rumsren ?

Rumsren vid 6mån, fick hem honom när han var 4månader.


- Vad har du din Italienare till ? Agility, Lydnad, LC, Kapp, Utställning ?

Min hund är först och främst en sällskapshund, har provat på lc, kapp och utställning. Ingen karriär i utställning då han har för mkt vitt, dvs vi i ansiktet.


- Hur kom du på att rasen, var din ras ?

Letade som en tok efter en hund som inte fällde mycket, sambon allergisk som barn mot hund, hittade italienare vid första anblicken tyckte jag att hunden var skitful, såg bara utställningsbilder, men sen fick jag se vanliga bilder av denna ljuvliga hund och blev helt såld. Sambon ville ha en liten hund som ser ut som en valp hela tiden :p = italienaren.


- Hur bor du ? Lägenhet, radhus, villa ?

Bor i lägenhet en 2a med närhet till skog och grönområden.


Vad ser Du som fördel med rasen / nackdel ...

Fördelar: Lättsam hund som hänger med på det mesta, en tillgiven hund som bara älskar dig om du älskar tillbaks. En perfekt hund i en perfekt storlek som passar mina och sambons behov. Hänger gärna med på långrundor men ligger gärna i soffan när det regnar och blåser ute. Sådan matte sådan hund, haha. Kräver minimal pälsvård, badar honom emellanåt. En hundras som alltid vill vara nära en.. både på gott och ont ibland.

Nackdelar: Hunden klarar inte kyla så bra, blir lätt kalla, behöver täcke/tröja på vintern, men vem behöver inte det?? ;) Min hund är väldigt mammig och tyr sig mest till mig, rädd för främlingar/nytt folk, bra att han inte vill gå fram, men när vi är hos vänner vågar han knappt gå innaför dörren.

Om jag ska beskriva min hund med ett ord blir det: NASSE i Nalle Puh, vill vara alla tilllags, ogillar regn o rusk, liten o söt, lite rädd för främlingar och mörker.

Skulle inte kunna ha en bättre hund än Stefan, han är den bästa!


Ha det fint//Veronika, Peter & Stefan


Stefan Malmö Mars 2008.

Bilderna tagna av Veronica Daun stolt ägare till Stefan.


Av Skogsville - 17 oktober 2008 08:18

 Helgens bravader


Ibland tror jag inte det är någon idé att packa upp alls...kanske smutsiga

kläder då ! Nu packar vi inför helgens bravader.


Henrik skall hämta Yorkdomaren på Landvetter, klockan 15 landar han den snygge Fransmannen. Sedan skall han roa domaren på eftermiddagen. På kvällen blir det bygga ringar.

Barnen åker till mormor och morfar.

Själv skall jag åka till Ann-Sofie och Roffe och hälsa på, Lena S-L kommer och hämtar upp mej så far vi.


Jag vet, det värsta man kan säga är A och inte B, men vi har inte hunnit fota henne ännu. Men hon är alldeles ljuvlig, vacker som en dag och har kommit in i flocken väl.



Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards